Muzikhuset Rønne 30/6-10 - Planken ud, eller skal jeg hente min vuvuzela?
skrevet af: Anders Seierup - 2.7.2010

Onsdag aften den 30. Juni var Bornholms musikhus ramme for afslutningen på tv-2´s årligt tilbagevendende 3 koncerts bornholmer turne.

Som gammel tv-2 fan med 84 koncerter på bagen igennem årene, kan man altid have sine bange anelser når man går ind og hører endnu en koncert med "2erne", er det den her der for bægeret til at flyde over?

Man bliver aldrig skuffet rent musisk og lyrisk set når man begiver ud på en rejse på et par timer i tv-2´s univers, men det der kan gå ind og forstyrre oplevelsen er ønsket om fornyelse og at høre sange man ikke har hørt mindst 50 gange før. Og det rigtige mix af gamle travere og sjældent hørte sange kan også gøre meget.

Jeg har været højlydt kritiker af årets festival sæt, så de bange anelser lå i mig da jeg på Århus H Onsdag morgen klokken 6.28 satte mig ind i IC lyntoget til København, fantastisk eller fejltagelse?

Oftest byder koncerterne på Bornholm på numre som ikke bliver luftet i resten af landet så tit. "Lykke på Rejsen" og "Sæler hvaler og solskin" bare for at nævne et par stykker.

Klokken 20.03 bandet går på og al min tvivl bliver gjort til skamme. Første sæt flyver afsted og før vi ved af det er der pause et rigtig godt mix af klasikkere som skaber et godt flow og en fremragende stemning alle står og synger og sveder i 30 graders varme i den lille intime sal.

21.07 Bandet går på til andet sæt med noget som stort set er hvad der er spillet siden de startede årets sommertur.

Og det virker - selv på mig. Fed energi Ufo-Yepa tilføjer til showet med deres Fallit og på Bebabalula.

Fremadrettet for at skabe mere flow i standard festivalsættet ville jeg smide Randers Station og Verdens Lykkeligste mand på porten og erstatte dem med "Jeg vil Ha´ dig" og blod sved og tårer.

Men koncerten får 10 i karakter og bornholm får 12.

sætlisten var som følger
1.sæt
Bornholm

Sporløs
Kærligheden overvinder alt
Blod sved og tårer
Jeg vil ha´ dig
Turbo
Samfundets skyld
Ræven og rønnebærrene
eventyr for begyndere
Kys bruden

2.sæt
Kong Christian stod ved højen mast

Popmusikerens vise
For dig
Big time og honning
Verdens lykkeligste mand
Randers station
Der går min klasselærer
Nærmest lykkelig
Det mørke Jylland
Hele verden fra forstanden
Be bab a lu la (med Ufo/Yepa)
Lanternen
xtra De første kærester på månen
xtra Fallit (Ufo Yepa feat. Steffen Brandt)
xtra Bag duggede ruder

An der schönen blauen Donau

Svar af : Steen - 3.7.2010

Der var en ret god stemning og det var utroligt at stemningen kunne stige så meget mere under Be bab a lu la (med Ufo/Yepa)

Det var en god ide at lokke mig til Bornholm og se begge koncerterne der.

Hilsen

Steen

Svar af : Jackie Hartvig - 18.7.2010

Anders Jeg sidder på Bornholm p.t. og har lige kørt turen til alle de steder, de har spillet de sidste mange år, de har været her. FANTASTISK.
"TAK FOR ALT TV2"
Kærlig hilsen Jackie

Svar af : Anders Seierup - 19.7.2010

Det lyder fantastisk hils alle på øen og spis nogle saltstegte sild for mig :-)

Svar af : Dan True - 21.7.2010

Koncerten var fed, men må indrømme jeg har oplevet federe tv-2 koncerter. Min stedfar valgte at gå fra koncerten fordi bassen larmede så meget at han ikke kunne høre hvad der blev sunget - og må indrømme jeg ofte havde lidt svært ved at tyde det fra balkonen.

Det blev bedre efter (den forlængede) pause, må andtage at bandet selv har kunnet høre lydproblemerne. Men synes stadig godt man kunne skrue lidt ned for lyden, og lidt op for sangstemmen.

Fedt at de kombinerede med Ufo og Yepha. Godt med lidt nyskabelse.

Svar af : anders seierup - 24.7.2010

har også altid ment er man gode nok musikere kan man godt tillade sig at skrue ned... men dermed skal det lige siges at tv-2 altid har været et lydniveau lavere end de fleste danske bands.. hvilket er dejligt

Til forsiden Kontakt : Skriv, ring, e-mail, fax mig din fremtid ... Sitemap - Få det helt store overblik ... Om TV2FAN.DK ... Printervenlig version af denne side
Næste event
  • Fre 15.04.2011 - tv-2 spiller i Musikhuset Esbjerg - Mere info
» Check kalenderen